Tuesday, September 29, 2009

Used to X Be used to x Get used to



Isso é um pepino! (em inglês: This a lemon!*)

Used to, Be used to +ing or Get used to +ing?

Essas formas verbais do inglês são sempre confusas para os falantes de português. Veja a diferença na comparação entre os dois idiomas. Depois, faça os exercícios para praticar.
Used to – Eu costumava jogar bola de gude quando tinha dez anos. (Não jogo mais.)
I used to play marbles when I was ten.
Be used to (verb)ing – Eu estou acostumada a trabalhar até tarde. (Faço isso com freqüência; já é meu costume.)
Essa forma em particular corresponde a uma estrutura que  temos em português e que também é usada, mas soa mais formal: Be accostumed to (verb)ing – Eu estou acostumada a trabalhar até tarde. (Faço isso com freqüência; já é meu costume.)
I’m used to working late.
Get used to (verb)ingEstou me acostumando a ir à academia todos os dias. (Estou no processo de me acostumar a algo novo.)
I’m getting used to going to the gym every day.

Agora, pratique!

Correct, if necessary (Corrija, se necessário):

1. After a few months I got used to live in the new apartment.
2. Little by little she’s getting used to her new job.
3. The kids are finally getting used to playing in the new play room.
4. I used to have lunch out every day, but now I eat at home.
5. I’m used to eating at home every day.
6. I’m accustomed to eating at home now and then.
7. This town used to be much safer than it is now.
8. She’s used to badmouth all her co-workers. One day she’ll lose her job because of this bad habit.
9. In São Paulo, drivers are so used to being stuck in traffic that they avoid going out if they don't have to.
10. I’m used to go to bed early now, but when I was a teen, I used to going to bed at dawn.



Para ver as respostas, clique aqui. To see the answers, click here. Para mais exercícios, clique aqui.
*Para o clipart do limão confuso com as formas verbais, clique aqui.

22 comments:

Anonymous said...

Where are the answers??????

Ana Scatena said...

Dear anonymous,
I'm glad someone has finally asked me for the answers!
Do you often visit my Blog ?
I'll post the answers to you, specially.
Can I have your name?
Thanks for your interest!

Anonymous said...

E as respostas... Gostaria de tê-las se for possível agradeço desde já :-) Thanks

BUENOBS said...

Very nice examples, thanks!

Ana Scatena said...

Glad you like it, Bueno! Come back again.

Tom said...

I'd like to see the answers, please.
Nice Blog, I was looking for "used to rules" a long time.

hugs!

Ana Scatena said...

Dear Tom,

The answers are here:

http://anascatena.blogspot.com/search?q=used+to
Thanks for reading!

Tom said...

Hello Ana !
I don't know if it's appropriate to ask you here. I did not find your e-mail so I would like to ask if you can help me.
I’d like to know the types of hair and also their meanings. Like blond, ebony, brunette, redhead, ginger… and if it’s possible the formal and informal ways.
Thank you and I apologize if I did something wrong.

Hugs!

José Carlos Santana said...

Ow! Now I know how to use these sentences! Thanks, Ana.

Ana Scatena said...

Glad to have helped, José! :-)

Anonymous said...

PARABENS, OTIMA EXPLICAÇAO...MUITO UTIL

Ana Scatena said...

Que bom que ajudou! Volte sempre!

Anonymous said...

Na frase : I'm used to go to bed early... o verbo "go" tem que ser "going". Obrigada

Ana Scatena said...

Isso mesmo, anônima! Você acertou! E nas outras frases, você encontoru algum erro?
O exercício pede que você descubra onde há erros e os corrija.
Ao fim do post há um link para as respostas.
Bons estudos!

Marcelo Rezende said...

Muito legal !! Obrigado. Fácil de entender e com exercícios para praticar.
See you soon!

Ana Scatena said...

Que bom que você gostou, Marcelo! Fico feliz em ajudar. Volte sempre!

Anonymous said...

Muito bom , bem completo, ajudou bastante! :) thanks

Andréia/MG said...

òtimo... Me ajudou bastante!

Ana Scatena said...

Que bom que ajudou, Andréia! Volte sempre!

Unknown said...

tenho uma dúvida ! por que o GET está sendo usado com ING ? "

Unknown said...

Tenho uma dúvida !
Por que o GET está com ING ?
" she's GETTING used to playing ..."
alguém poderia me responder ?
desde já obrigada !

Unknown said...

tenho uma duvida !
por que o GET está com ING ?
" she's GETTING used to playing..."
desde já agradeço a quem tentar esclarecer ^^